Gün Haber

Uçağa otobüse zam...

Artan akaryakıt fiyatları ve yüksek yol geçiş ücretleri yurttaşın karşısına ulaşımda zam olarak çıkıyor. Uçaklarda tavan ücret 700 liraya yaklaştı. Otobüs fiyatları da yüzde 20 artacak.
ABONE OL
Abone Ol
Uçağa otobüse zam...
Haberler / Ekonomi
21 Mart 2022 Pazartesi 09:34
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Artan akaryakıt fiyatları, yol geçiş ücretleri, döviz kurları gibi maliyet kalemlerinin de etkisiyle ulaşım hızla zamlanmaya devam ediyor. Yaklaşık üç ay önce 499 TL’den 599’TL’ye çıkarılan iç hat havayolu tavan bilet fiyatları yüzde 16 zamla 699 TL’ye çıkarıldı. Otobüsle yapılan karayolu yolcu taşımacılığı sektörü de bilet fiyatlarına ortalama yüzde 20 zam hazırlığında. İki sektörün temsilcileri de artışların devam edeceğini belirtti.  

Pegasus Hava Yolları CEO’su ve Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği (TÖSHİD) Başkanı Mehmet Nane, daha önce yaptığı bir açıklamada kademeli artışlarla tavan fiyatların 899 TL’ye çıkarılmasını talep ettiklerini söylemişti.

Resmi açıklama olmasa da  bazı uçuşlarda fiyatlar 700 TL civarında oluştu. Mehmet Nane, yeni artış için henüz kendilerine resmi bir bilgilendirme yapılmadığını bugün içinde beklediklerini belirtti. 

ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ KRİZİ

Cumhuriyet'ten Alican Polat'ın haberine göre sektör olarak ortalama yüzde 20 zam yapacaklarını belirten Tüm Otobüsçüler Federasyonu (TOF) Başkanı Mustafa Yıldırım ise “Sonrasında piyasaları takip edeceğiz ama kısa zamanda bir düzelme görülmüyor gibi” dedi. Akaryakıt fiyatlarının yanı sıra yol ve köprü ücretlerinin de maliyetlerini katladığını söyleyen Yıldırım, özellikle üçüncü köprü zorunluluğunun yolcuyu kaçırdığını ve otobüsçüyü perişan ettiğini belirtti.

 Zamların yurttaşları seyahatten uzaklaştırdığını da belirten Yıldırım, “Seyahatler yüzde 50 oranında düşük geçen yıla göre, vatandaş seyahat edemez hale geldi. Bu nedenle biz de kamudan bazı destekler istiyoruz. Öncelikle biletlerde KDV yüzde 1’e düşürülmeli, daha sonrasında da yol ve köprü geçiş ücretlerinde bir indirime gidilmeli. Ben meslek hayatımda ilk defa böyle bir zam görüyorum. Aklınıza gelen her şey müthiş zamlandı” diye konuştu.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR

 demir
 22 Mart 2022 Salı 08:19
Bir terslik var,ihtiyaç olan köprü,yol,tünel yapılsın,ancak yönteminde sanki uygun olmayan bir tarafı var gibi.Geçişler bu kadar pahalı olmamalı,özellikle işleten firmalar geçiş ücretlerini dolar cinsinden hesapladıkları için, burada TL' nin dolar karşısında değer kaybetmesi sonucu geçen vatandaşlarda dolar değil Tl. kazandıkları için çok pahalı geliyor.Düşünün bu gün 1 dolar 5 Tl, ve altında olsa çok daha fiyatlar aşağıda olacak.Ayrıca İstanbul Boğazında iki köprü varken 3.ncü köprünün yapılması gereklimiy di,hadi yaptınız büyük araçların 1 ve 2.nci köprüden geçişleri sanırım yasak ve 3.ncü köprüden geçmek zorundalar.Peki fazladan gidilen yol ve fazladan ödenen ücretler vatandaşa yük değil mi.Kısacası bu kamu özel işbirliği projesi dedikleri bu yöntemde doğru olmayan bir yön var.Bittikten sonra yıllarca hem vatandaş hem de Devlet Bütçesi bunu yıllarca ödeyecekse geleceğimizi de borç altına almışlar demektir.Bütçeyi nasıl kullanmak hükümetlerin işi,peki her yıl bu köprülerin veya buna benzer projelerin maliyetleri kaç yılda bitecekse bütçeden karşılansa ve 'Karayolları ve ilgili Bakanlık' tarafından yapılsaydı bugünkü sorunların hiç biri yaşanmazdı herhalde,1.nci boğaz köprüsünü düşünün veya yapılan Keban,Karakaya,Atatürk barajlarını düşünün, buraları Devlet kendisi yapmadı mı,iyi de yaptılar.Oralarda hiç sorun yaşanmadı,şimdi Çanakkale Köprüsü muhteşem olmuş ve iyi ki yapılmış,ancak yapılma yöntemi sorun çıkarıyor,karşıya gidiş dönüş 400 TL,olacak iş mi, vatandaş bunu nasıl karşılasın.Büyük araçlar hadi ödedi ama bu geçiş ücretini de üzerindeki yüke bindireceğinden yine o malı kullanan vatandaşa yansıtacak.Kısacası basında verilen demeçlerden kamuoyu ancak bir şeyler öğrenebiliyor.Oysa bu vatandaşın ve Devletin kasasından çıktığı için şu sözleşmeler açık olarak yayınlansın ve bu işin uzmanları iyi ve aksayan yönlerini değerlendirsin.Buradan kim kazançlı çıkar derseniz vatandaş karlı çıkar.Ayrıca şehirler arası bağlantılarda bölünmüş yollar varsa, yanına birde otoyollar yapılması binlerce dönüm arazilerin ekim alanlarının yok olması demektir ki yazık.İyi bir planlama yapılması gerekir o istikamette otoyol varsa,bölünmüş yola ne gerek var,bölünmüş yol varsa otoyola ne gerek var.Toplanan vergilerin özellikle üretime öncelik harcanması gerekirken, maalesef son 20 yılda dağa taşa paralar harcandığı için, artık ödeyemeyecek hale geldiğimiz borç yüküyle karşı karşıyayız.Onun içindir ki maliye acemilerin elinde heba oldu gitti.Merkez Bankası deseniz kamuoyuna yansıdığına göre ve bu işin uzmanlarına göre ekside,yani para pul yok.Dışarıdan sürekli borç bulunarak çark döndürülüyor,peki bir gün borç bulunamazsa ne olacak.Ayrıca temel gıda maddelerimizi üretemez hale gelerek,dışarıya bağımlı hale geldiğimizi şu Rusya,Ukrayna savaşı gösterdi.786.000 km karelik toprağımız olacak ve karnımızı doyurmak için ekip dikemeyeceğiz,burada yanlış giden bir şeyler var,olacak iş değil.Devlet elektrik,gübre,şeker,yağ,buğda gibi maddelerin üretimini özel sektöre bırakırsa gelinen noktada fiyatlara yetişmek mümkün olmaz.Et süt konusuna hiç girmeyelim 1 kğ et 150 Tl.lere doğru yolculuk yapıyor,1 kğ süt ise 10 Tl.lere dayanmış.Vatandaş 3 Tl.lik ekmeği alamayacak duruma geldiğinden, Belediyelerin halk ekmek büfelerinde kuyrukta,oda sınırlı sayılı herkese yetmiyor.Kısacası asgari ücret 4250 Tl,bir ay boyunca vatandaş bu parayı bozduracak ve bütün bunları karşılayacak öyle mi.Bunlara karar veren beyler,bir ay bırakın asgari ücreti ayda 10 Bin TL, ile geçinsinler görelim.Öyle sırça köşklerinizden atmayla olmuyor.

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
TÜRKİYE ANTALYA BURDUR ISPARTA SİYASET TURİZM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ RESMİ REKLAMLAR KAMPÜS SPOR GÜN'ÜN ÜRÜNÜ SAĞLIK EKONOMİ DÜNYA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Gün Haber