
Swissgrow Genel Müdür Yardımcısı TayfunAğsaran; 30 ‘dan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz o nedenle Yurtdışı katılım bakımından bizim için çok faydalı oldu,ayrıca yeni bağlantılar kurmamızı sağladı.Hedef kitleye daha kolay ulaşma imkanımız oldu.Hem swissgrow ürünlerimiz hem de Growtürk tarım marketler zincirini tanıtma imkanımız oldu.

Swissgrow Genel Müdürü Nuri Uğurlu; Genelde fuar çok iyi uluslararası boyuta ulaştı.Kahire ve Güney Amerika(Brezilya) ‘da düzenlenen fuarlara katılmıştım,Growtech Eurasia bu fuarların boyutunu da geçti.Daha da büyüdü.Fakat otopark organizasyonu çok yetersiz ve çok kötü,bu soruna çözüm bulunursa daha da iyi olur.

Tarım danışmanı Hüseyin Gültekin;Fuar geniş katılımlı oldu.Tarım piyasasını değerlendirecek olursak;Bazı çiftçilerin zor durumda olmasının nedeni:üretim açısından işletmeler küçük ve arazi de bölündüğü için sabit yatırımları karşılamıyor.Arazisi yeterli olan üretici kazanıyor.Dış yatırımın fazla olması ülkenin zengin olması demektir.Growtech Eurasia fuarının da yeni bağlantılar kurmak,yeni yatırımlar çekmesi açısından faydalı olacağını düşünüyorum.
Tarım ürünlerinin fiyatının düşmesi arz fazlalığından kaynaklanıyor.
Fidebirlik Genel Sekreteri Kamil Yelboğa;Her kesimden insanlar geldi(Çiftçi,firma,bayi,katılımcı firma)Growtech Eurasia Antalya fuarı İstanbul veya İsrail fuarlarından çok daha iyi.
Tarım piyasasını sebzeler açısından değerlendirecek olursak;İhracat yüzde 5’i geçmedi.Yaş meyve sebzede ana sıkıntı ağırlıklı olarak Avrupa Birliği’ne ağırlıklı olarak ihracat yapıyoruz ve Avrupa Birliği kimyasal kalıntı konusunda çok hassas,bu nedenle bazı ürünlerin ihracatında zorlanıyoruz,örneğin;Yeşil biber ve armut…