DÖSİAD, turizmde alternatif yatırım hedefini gösterdi. Perşembe toplantılarına konuk konuşmacı olarak TÜROFED Başkanı Osman Ayık ve AKTOB Başkanı Sururi Çorabatır’ın katılımını fırsat bilen DÖSİAD başkanı Gültekin Gencer, yaptığı konuşmada Döşemealtı’nın yapılacak turizm yatırımları için biçilmiş bir kaftan olduğunu söyledi.
Yeni Antalya olarak adlandırdıkları Döşemealtı markasının adını tüm dünyaya duyurmak istediklerini belirten DÖSİAD Başkanı Gültekin Gencer; ‘Bugün DÖSİAD ailesi içerisinde bulunan ve 44 ülkeye ihracat yapan ve kendi sektöründe marka olmuş işadamları ile turizmcilerin birlikte çok önemli sinerjiler yaratacağını’ belirtti. Gencer; iş dünyası olarak kültür ve tarih kokan bu bakir bölgede birlikte yapılacak projelerle bölgeye ve Antalya’ya ciddi katkıda bulunabiliriz’ diye konuştu.

Öte yandan AKTOB Başkanı Sururi Çorabatır, varolan potansiyeliyle Antalya’nın önümüzdeki yıllarda 15-20 milyonları yakalayacağını söyledi. Rehavete kapılmamak gerektiğinin altını çizen Çorabatır, “Bu sene gelen turist sayısı 11-12 milyonu bulacaktır. Ne biz, ne şehir, ne sanayici ne de Antalya bu işin rehavetine kapılmamalı. Hiç bir zaman ipin ucunu bırakmadık. Bu masanın etrafında tüm kurum ve kuruluşlarla çok güzel bir takım oyunu oynamaya gayret ediyoruz.Bu takım oyunu bize gelecekte çok büyük başarı getirecek” dedi.
TÜRK TURİZMİ AVANTAJLI
Avrupa’daki kriz olduğunu fakat Türk turizmini olumlu etkileyecek pek çok faktör bulunduğunu belirten Çorabatır, şöyle devam etti:
“Avrupa’da kriz var. Fakat Almanya’da ekonomik durumun güçlü olduğunu basından takip ediyoruz.Bu elde 1 demektir.Yine Rusya’da Türk tur operatörlerinin olması nedeniyle avantajlıyız.Mısır’ın siyası anlamda karışık olması rotanın bize çevrilmesine neden olacaktır.
Çorabatır, AKTOB olarak ilk defa iş dünyası ile buluştuklarını ve buluşmadan memnun olduklarını söyledi.
TÜROFED Başkanı Osman Ayık yaptığı konuşmada Türkiye’nin var olan değerlerini birer ürüne dönüştürdüğü takdirde Türkiye’nin turizmde 50-60 milyon rakamlarını yakalayacağını bildirdi.