Gün Haber

Aman dikkat! Fırsatçıların son oyunu

Birçok tüketici, marketten aldığı paketli üründe yüzde 50’ye varan gramaj eksikliği olduğunu paylaşıyorlar. Duruma tepki gösteren tüketicilere karşı firmalar, “Dolum hatası” diyerek işin içinden çıkmaya çalışıyor.
ABONE OL
Abone Ol
Aman dikkat! Fırsatçıların son oyunu
Haberler / Türkiye
27 Mart 2024 Çarşamba 08:35
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Döviz kurlarındaki artış, girdi maliyetlerindeki yükseliş ve oluşan enflasyonu sebep göstererek gıda fiyatlarına zam ve gramaj azaltma kaçınılmaz oldu. Bunların başında ise ‘dolum hatası’ olan ürünler geliyor. Birçok tüketici marketten aldığı ürünün eksik olduğunu ifade ediyor. Evlerinde hassas terazi bulunan vatandaşlar, sosyal medyada ‘hatalı dolum’ yapıldığı iddia edilen ürünleri bir bir paylaşıyor. Yapılan paylaşımlarda ürün ağırlıklarında yüzde 50’ye varan kayıplar olduğu görülüyor.

TÜKETİCİ İSYAN EDİYOR

Türkiye Gazetesi'nin haberine göre, tüketiciler konuyla ilgili sosyal medya ve tüketici bloglarında şikâyetlerini dile getiriyor. 20 Mart 2024 tarihinde büyük bir zincir marketten ünlü bir markanın işlenmiş gıda ürününü alan bir tüketici “Ürünü aldıktan sonra eksik olduğunu anladım, ancak paketli ürün olduğu için aldırış etmedim. Ardından tanıdık bir kuyumcuya gidip hassas terazide ürünü tarttırdım 300 gram gelmesi gereken ürün 210 gram geldi” dedi. Bir diğer tüketici ise “12 Mart tarihinde marketten aldığım 1 litre kolonyanın tam doldurulmadığını gördüm. Terazide tarttırdığımda 910 ml geldi. 90 gram eksikti. Bu bizim cebimizden gidiyor” diye konuştu.

BİLİNÇLİ YAPILABİLİR

İstanbul Hadımköy’de meyve suyu ve gazlı içecek üretimi yapan KOBİ düzeyinde bir işletmenin paketleme müdürü, konuyla ilgili verdiği isimsiz demeçte şunları söyledi:

"Geçmişte bu tür durumlar daha çok yaşanırdı. Eski makineler olduğu için eksik veya hatalı dolum olabilirdi, ancak şimdiki teknolojide bu pek mümkün değil. Çünkü paketlenen ürünler tek tek ağırlık testinden geçiyor. Üstelik bahsedilen markalar da Türkiye’nin en büyük şirketleri. Bu nedenle bilinçli olabilir. Makinelerin dolum derecelerini belirlemek mümkün. Bir üretim bandında pakete ne kadar ürün girebileceğini ayarlayabilirsiniz."

ŞHRİNKFLASYON NEDİR

Shrinkflasyon, yüksek enflasyon döneminde ürün miktarında daralmaya veya azalmaya gitmeyi ifade ediyor. Yani shrinkflasyon yapan markalar, tüketicilere daha az ürün sunarak aynı geliri elde etmeyi sürdürüyor.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
TÜRKİYE ANTALYA BURDUR ISPARTA SİYASET TURİZM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ RESMİ REKLAMLAR KAMPÜS SPOR GÜN'ÜN ÜRÜNÜ SAĞLIK EKONOMİ DÜNYA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Gün Haber