Gün Haber

ABD'den İran'a yeni saldırı

ABD, İran'a yeni bir saldırı başlattı. İran'ın çok sayıda bölgesinde art arda patlama sesleri duyuldu.
ABONE OL
Abone Ol
ABD'den İran'a yeni saldırı
Haberler / Dünya
11 Haziran 2026 Perşembe 08:10
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Orta Doğu’da gerilim tırmanırken ABD, İran’a bir kez daha saldırı başlattı.

ABD Merkez Komutanlığı’ndan "Bu saldırılar, İran'ın haksız ve sürekli saldırganlığına bir yanıt niteliğindedir" açıklaması yapıldı.

İran’ın çeşitli bölgelerinde hava savunma sistemleri aktif hale geldi.

Hürmüz Boğazı yakınlarındaki Sirik ve Minab kentlerinden de patlama sesleri geldiği bildirildi. Keşm ve Hengam adalarında bazı noktalar da saldırıların hedefi oldu.

İran medyasına göre hedef alınan bölgeler şöyle:

  • Minab'da bir nokta füzelerle 5 kere hedef alındı.
  • Bender Abbas'da 3 patlama sesi duyuldu.
  • Asuliye'de bir petro kimya tesisi vuruldu.
  • Güney Pars Petrol Sahasında petrokimya tesisi vuruldu.
  • Serik'te patlamalar meydana geldi.
  • İran, Erbil'deki Amerika'nın Harir Üssünü hedef aldı.
  • Bender Abbas Havaalanı ve askeri karargah etrafında patlamalar oldu.
  • Keşm Adası hedef alındı.

HEGSETH AÇIK AÇIK SÖYLEDİ: BOMBALAYACAĞIZ

ABD Savunma Bakanı Pete Hegseth, "İran, kritik tesislere ABD tarafından bırakılan bombalarla karşı karşıya kalacak" dedi.

ABD Savunma Bakanı Pete Hegseth, Florida’da ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı’nı (CENTCOM) ziyareti sırasında basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Basın toplantısının başında ABD Başkanı Donald Trump’ın bu gece İran’ın sert bir şekilde vurulacağını açıkladığını hatırlatan Hegseth, "Ve biz de İran’ı vuracağız. Çünkü İran’ın harika bir anlaşma yapma fırsatı ve yapmaya hazır olduğunu söylediği şeyi resmiyete dökme fırsatı olmasına rağmen bunu yapmaya yanaşmadı. Başkan Trump’ın dediği gibi sürekli oyalıyorlar. İran, kritik tesislere ABD tarafından bırakılan bombalarla karşı karşıya kalacak" dedi.

"KORUMAMIZ ALTINDA 100 MİLYON VARİLDEN FAZLA PETROL GEÇTİ"

Hegseth, "İran asla nükleer silaha sahip olamayacak ve kendileri de bunu istemediklerini söylüyorlar. Bu yüzden müzakere edilmiş bir anlaşma bu kadar yakınken, eğer durum gerçekten buysa, bir adım atıp anlaşmayı yapmaları gerekir. Başkanın bugün açıkladığı ve basının bilmediği başka bir şey daha var. Tabii, bu bina, yani CENTCOM biliyordu. "Özgürlük Projesi", yani Hürmüz Boğazı’ndan gemi geçirme fikri hiçbir zaman durmadı. Halkın bildiği şeyler var, bilmediği şeyler var. Ancak sonuç olarak Başkanın açıkladığı gibi, Hürmüz Boğazı’ndan geçen ticari gemiciliği koruyorduk. Korumamız altında yüz milyon varilden fazla petrol geçti. Gece boyunca daha fazlası da geçti. ABD tarafından korundu ve İran bunu durduramadı. Ne görebiliyorlar ne de durdurabiliyorlar" dedi.

"HÜRMÜZ BOĞAZI’NI ABD KONTROL EDİYOR"

ABD’nin İran limanlarına girip çıkmaya çalışan 140 gemiyi durdurduğunu ve dün limandan ayrılmaya çalışan bir tankeri etkisiz hale getirdiğini söyleyen Hegseth, "Hürmüz Boğazı’nı ABD kontrol ediyor. Ortaklarımızla birlikte petrolü ve diğer malları içeri ve dışarı taşıyabiliyoruz. Bunu haftalardır yapıyoruz. İran bunu kabul etmek istemiyor. Sahadaki güçlü gerçeklik bu" ifadelerini kullandı.

"SÜREÇ BOYUNCA İRAN’IN ANLAŞMA FIRSATI VAR"

ABD’nin anlaşma yapmaya hazır olduğunu ve İran’ın bunu kabul etmesinin akıllıca olacağını söyleyen Savunma Bakanı Hegseth, "Bu gece gerçekleşecek saldırılar güçlü ve net olacak. Eğer yarın gece gerçekleşirse yine güçlü ve net olacak. Bütün süreç boyunca İran’ın anlaşma fırsatı var" dedi. ABD’nin İran’da köprüleri veya elektrik altyapısını vurmasının bir savaş suçu sayılacağı yönündeki bir soruya Hegseth, "Bu tam da medyadan duymaya alışık olduğum türden samimiyetsiz bir soru" cevabını verdi.

Hegseth, "İran’ı sahip olmak istediği kabiliyetleri zayıflatacak hedeflere yönelik olarak sert bir şekilde vuracağız. Anlaşma yapmaya hazırız. Ancak bunu tercih etmiyorlar. Bu nedenle de Başkanın açıkça ortaya koyduğu şekilde, bu gece yeniden CENTCOM ile karşı karşıya gelecekler" şeklinde konuştu.

İLERİDE ÜST DÜZEY İRANLI YETKİLİLERİN YİNE HEDEF ALINABİLECEĞİNİ İMA ETTİ

ABD’nin İran’ın üst düzey liderlerini bulup etkisiz hale getirme kapasitesine ilişkin bir soruya Hegseth, "Şunu söyleyeyim, bu komutanlık ateşkes dönemini son derece verimli kullandı. İstihbaratımızı ve hedef setlerimizi, Destansı Öfke Operasyonu’nun başlangıcındaki seviyenin çok ama çok ötesine taşıdık. Sürekli oyalıyorlar. Eğer oyalamayı seçerlerse, Başkan da Savunma Bakanlığı’na dönecektir. Eğer bombalarla müzakere etmemiz gerekiyorsa, bombalarla müzakere ederiz" dedi.

(Odatv.com)

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
TÜRKİYE ANTALYA BURDUR ISPARTA SİYASET TURİZM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ RESMİ REKLAMLAR KAMPÜS SPOR GÜN'ÜN ÜRÜNÜ SAĞLIK EKONOMİ DÜNYA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2026 Gün Haber