Gün Haber

ABD'den İran'a saldırı

ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı, ABD'ye ait bir insansız hava aracının (İHA) düşürülmesine misilleme olarak İran'ın Goruk bölgesi ve Keşm Adası'ndaki radar ile İHA komuta kontrol merkezlerine saldırılar düzenlediğini duyurdu
ABONE OL
Abone Ol
ABD'den İran'a saldırı
Haberler / Dünya
1 Haziran 2026 Pazartesi 12:19
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı'ndan (CENTCOM) yapılan açıklamada, hafta sonu İran'ın Goruk bölgesi ve Keşm Adası'ndaki radar ile İHA komuta kontrol merkezlerine yönelik gerçekleştirilen saldırıların, ABD'ye ait MQ-1 tipi İHA'nın uluslararası sularda düşürülmesi de dahil olmak üzere İran'ın eylemlerine yanıt olarak düzenlendiği savunuldu. Açıklamada, ABD savaş uçaklarının harekete geçerek bölgedeki sulardan geçen gemiler için açık tehdit oluşturan İran hava savunma sistemlerini, bir yer kontrol istasyonunu ve iki adet tek yönlü taarruz İHA'sını imha ettiği ifade edildi.

Operasyonlarda hiçbir ABD askerinin zarar görmediği belirtilen açıklamada, “CENTCOM, devam eden ateşkes sürecinde İran'ın haksız saldırganlığına yanıt olarak ABD'nin varlıklarını ve çıkarlarını korumaya devam edecektir” denildi.

Melih Kiram GEDİK, (DHA)

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
TÜRKİYE ANTALYA BURDUR ISPARTA SİYASET TURİZM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ RESMİ REKLAMLAR KAMPÜS SPOR GÜN'ÜN ÜRÜNÜ SAĞLIK EKONOMİ DÜNYA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2026 Gün Haber