Gün Haber

'Yağış kiraz rekoltesini azalttı'

AFYONKARAHİSAR'da Çay Tarım ve Orman İlçe Müdürü İbrahim Kök, 12 Haziran'daki yağmur ve dolu nedeniyle Akharım, Orhaniye ve Eber bölgesinde kiraz rekoltesinin yüzde 50 azaldığını söyledi. Kök, "Dünyaca ünlü Napolyon kirazı iyi durumda. 15 güne kadar sezonu açılır" dedi.
ABONE OL
Abone Ol
'Yağış kiraz rekoltesini azalttı'
Haberler / Türkiye
17 Haziran 2026 Çarşamba 13:35
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Çay Tarım ve Orman Müdürü İbrahim Kök, 12 Haziran'da yağış ve dolu nedeniyle zarar gören bahçelerde hasar tespit çalışmasının tamamlandığını söyledi. Kök, "Akharım, Orhaniye ve Eber bölgesinin bir bölümü doludan etkilendi. Tahminen 3 bölgede yüzde 50 ürün kaybı var. Deresinek, Yakasinek, Sultandağı merkez, Dereçine bölgelerinde dolu yağışı olmadığı için kayıp yok. Bu bölgelerde yetişen dünyaca ünlü Napolyon kirazı iyi durumda. 15 güne kadar sezonu açılır" diye konuştu.

Kiraz yetiştiricisi Mevlüt Çelikbaş, pazarda kirazın kilosunun 50 ila 70 lira arasında satıldığını anlattı. Kazancını artırmak için ürettiği kirazı, toptancı yerine pazarda satmayı tercih ettiğini anlatan Çelikbaş, "Geçen yıl kiraz yoktu. Bu yıl umut ediyorduk. Dolu ve yağmur umudumuzu yok etti. Bahçemdeki tüm kirazı topladım. Pazarda kilosunu 50 liradan satıyorum. 50 lira masrafımın yarısını bile karşılamıyor. Yağan dolu kirazın bir kısmını ağaçtan yere döktü, kalanların da hasar görmesine neden oldu. Yağıştan dolayı bahçemde rekolte yüzde 50 azaldı" dedi. 

Muzaffer NAL/ÇAY, (DHA)

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
TÜRKİYE ANTALYA BURDUR ISPARTA SİYASET TURİZM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ RESMİ REKLAMLAR KAMPÜS SPOR GÜN'ÜN ÜRÜNÜ SAĞLIK EKONOMİ DÜNYA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2026 Gün Haber