Gün Haber

'Burada öleceğiz' demişlerdi: 4 denizcinin esareti bitti

İstanbul Zeytinburnu açıklarında demirli AZRA C gemisinde esir kalan 4 mürettebat, Bakan Uraloğlu’nun talimatıyla yürütülen çalışmalar sonucu 10 ay aradan sonra karaya ayak bastı.
ABONE OL
Abone Ol
'Burada öleceğiz' demişlerdi: 4 denizcinin esareti bitti
Haberler / Türkiye
8 Haziran 2026 Pazartesi 08:25
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

İspanya güvenlik birimlerince 7 Ocak 2026’da, Kanarya Adaları açıklarında uluslararası sularda seyir halindeki ‘UNITED S’ isimli kuru yük gemisine yapılan operasyonda 10 ton kokain ele geçirilmişti. Soruşturmanın Türkiye ayağında, 17 Ocak 2026’da yapılan operasyonda ‘AZRA C’ isimli geminin sahibinin de arasında bulunduğu 5 kişi yakalanarak tutuklandı. Hürriyet gazetesinden Fatma Aksu'nun haberine göre bu kararın ardından, arıza nedeniyle Ağustos 2025’ten beri İstanbul’da Zeytinburnu açıklarında demirli bulunan ‘AZRA C’ isimli gemi sahipsiz kaldı ve işletilemedi. Gemi, tanker niteliği taşıması ve olası emniyet riskleri nedeniyle limana da alınamadı.

‘BURADA ÖLECEĞİZ’ DEMİŞLERDİ

Denizcilik kuralları gereği geminin tamamen boş bırakılmaması, limanda ya da demirde bulunan bir gemide acil durumlarda müdahale edebilecek asgari personelin bulunması zorunlu olduğu için Arpit Kumar (3. Kaptan), Tippana Kondando Rao (Kaynakçı), Amod Kumar Singh (Süvari-1. Kaptan) ve Mool Chand Maurya (Yağcı) isimli 4 mürettebatın ayrılmasına izin verilmedi. Gemide mahsur kalan denizciler yaptıkları telsiz çağrılarında, “Çaresiziz. Kimse bize yardım etmiyor. Bu şekilde daha fazla hayatta kalamayız, burada öleceğiz” diyerek, seslerini duyurmaya çalıştı.

URALOĞLU TALİMAT VERDİ

Gemi güvenliğinin sağlanabilmesi için görevlerini sürdürmek zorunda olan ve aylardır karaya ayak basamayan denizciler, kurtarılıp, evlerine dönecekleri günü beklerken, seslerini Hürriyet aracılığıyla yetkililere ulaştırdılar. ‘AZRA C’ isimli gemide aylardır devam eden insani krizi Hürriyet geçen çarşamba günü 1’inci sayfadan ‘10 aydır gemide mahsur kaldılar’ haberiyle gündeme taşıdı. Kriz, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun talimatıyla sona erdi. Haberimizin ardından devreye girip süreci hızlandıran Bakan Abdülkadir Uraloğlu’nun talimatıyla ‘AZRA C’ isimli gemide kalan son 4 mürettebat önceki gün geminin filikası kullanılarak güvenli şekilde karaya çıkarıldı.

ÜLKELERİNE DÖNECEKLER

Tahliye edilen denizciler, gerekli işlemlerin ardından Hindistan Başkonsolosluğu yetkililerine teslim edildi. 4 denizci, İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ndeki yasal işlemlerin ardından ülkelerine dönebilecek.

NASIL TAHLİYE EDİLDİLER

Bakanlık yetkililerinin verdiği bilgiye göre, gemide bulunan personelin durumu, Denizcilik Genel Müdürlüğü ve İstanbul Liman Başkanlığı tarafından süreç boyunca yakından takip edildi. 4 personelin tahliyesi için de ilgili kurumlar, koordinasyon içerisinde çalışma yürüttü. Denizcilik Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen çalışmalar kapsamında mürettebatın mağduriyet yaşamaması için gerekli tedbirler alındı. Süreç boyunca gemide bulunan personele düzenli olarak kumanya ve temel yaşam malzemesi desteği sağlandı. Denizcilik Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen süreç, İstanbul Liman Başkanlığı, İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğü ve Hindistan Başkonsolosluğu’nun işbirliğiyle tamamlandı. Böylece uzun süredir gemide bekleyen son mürettebatın da tahliyesi gerçekleştirilerek süreç başarıyla sonuçlandırıldı. 4 gemicinin tahliyesinden sonra sahipsiz kalan geminin güvenliği Kıyı Emniyeti tarafından sağlanıyor.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
TÜRKİYE ANTALYA BURDUR ISPARTA SİYASET TURİZM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ RESMİ REKLAMLAR KAMPÜS SPOR GÜN'ÜN ÜRÜNÜ SAĞLIK EKONOMİ DÜNYA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2026 Gün Haber